Atlas sa od začiatku roku ponúka v USA, kde sa i vyrába, a pod názvom Teramont tiež v Číne. Predávať sa bude i v Európe, dokonca s naftovým motorom, ale iba v rusky hovoriacej časti. Ak by Volkswagen vyslal Atlas do krajín EU, mal by kvôli jeho vysokej spotrebe „nelogický“ záujem predať čo najmenej kusov.

vw

Hodnotu kombinovanej spotreby v európskom meracom cykle samozrejme nepoznáme, ale ak by bola u benzínového šesťvalca dvanásťlitrová, ako sa udáva v USA, dosiahli by emisie CO2 tristo gramov. Automobilky pritom majú povinnosť zaistiť u novo predávaných áut v EU priemer v súčasnosti 130 a v roku 2020 už iba 95 g/km. To znamená, že by VW na každý jeden atlas musel predať najmenej dva elektromobily naviac.

A tak nám nezostáva nič iné, iba snívať o aute, ktoré je také obrovské, že by bolo rodinným ideálom. Má tri rady sedadiel a v každej z nich dve samostatná kreslá – podobne ako to mávala Lancia, resp. Chrysler Voyager. I za treťou radou pritom zostáva slušný priestor s dĺžkou zhruba 60 cm (za poslednou radou sa udáva objem 405 litrov).

Hoci je Atlas obrovské auto, s dĺžkou 5,04 a šírkou 1,98 metru je veľký tak akurát, aby sa vtesnal do normovaného parkovacieho miesta. Pre porovnanie: obľúbený Multivan (Volkswagen T6) je o 10 cm kratší a široký je rovnako.

Na americkom trhu je štandardom motor, o ktorom sa pôvodne hovorilo, že s platformou MQB zlučiteľný nie je a dodnes sa v žiadnom aute tejto konštrukcie v Európe neobjavil: šesťvalec 3,6 l VR6, známy napríklad z predchádzajúceho Superbu. Má 206 kW a 360 Nm a novinkou je, že všetky kolesá roztáča cez osemstupňový automat od Aisinu. V Číne je ponuka motorov iná, verzia nazvaná Teramont sa spolieha na štvorvalec 2.0 TSI a šesťvalec 2.5 TSI, ktorý je novou preplňovanou verziou motoru VR6. Turbomotory dosahujú 162 kW/350 Nm, resp. 220 kW/500 Nm.

klíče

Technika v zásade odvodená od Passatu má samozrejme i svoje limity. To sa prejavuje predovšetkým v tom, že i s šesťvalcovým motorom smie Atlas ťahať príves iba do hmotnosti 2,2 tony. Proti tomu Amarok zvláda 3,5 tony. Práve Amarok je spoločne s technicky zložitejším Touaregem tým, čo chce Volkswagen európskym zákazníkom ponúkať. Pre náročnejších je tu potom samozrejme ešte Audi Q7 – auto podobných rozmerov ako Atlas, ale s výrazne vyššou cenou.

VW Atlas je veľké SUV pre celý svet, ale v Európe sa nemôže predávať
Ohodnoťte příspěvek
Share