Cena SEO optimalizácie seolight.sk, by mala byť priamo úmerná tomu, aké výsledky so sebou prinesie. To je samozrejme ťažké určiť dopredu. Taktiež nemôžete očakávať to, že agentúre zaplatíte až vtedy, keď sa vám zvýši návštevnosť alebo keď budete svietiť prvý na stránkach Google. A tu sa už dostávame k jadru veci. To, či bola optimalizácie úspešná, nemôžete hodnotiť len na základe jedného výsledku. Tých výsledkov, totiž môže byť viac.
Dvaja muži v modrých oblekoch sedia pri stole a ukazujú na monitor notebooku.jpg
 

Prvé miesto verzus návštevnosť

 
Ono by to síce malo fungovať tak, že ak budete na prvých miestach vo vyhľadávačoch, tak budete mať aj vysokú návštevnosť. V praxi to však také jasné, byť nemusí. SEO totiž môže byť zamerané na jednu alebo na druhú vec. Samozrejme i na obe vec naraz. Mimochodom, presne od tohto sa odvíja aj cena. Viac práce, vyššia cena.
 
Vráťme sa ale späť k návštevnosti a prvým miestam. Seo môže byť samozrejme zamerané aj na iné veci, no práve tieto dve sú jedny z najdôležitejších. Pri optimalizácii sa môžete zamerať na to, aby ste boli prví. To vám ale nezaručuje to, že na vás budú ľudia i klikať. Preto je niekedy, možno, rozumnejšie sa uberať tým druhým smerom, teda zamerať sa na návštevnosť.Terč s červenou šípkou zapichnutou v jeho strede.jpg
 
Ako to funguje? Tak napríklad tak, že nebudete naháňať spätné odkazy, ktoré nemajú žiadnu výpovednú hodnotu. Zameriate sa skôr na to, aby boli umiestnené v plnohodnotných textoch a ľudí zaujali. Viete, spätný odkaz môže vyzerať i tak, že daný text bude hovoriť o tom, aká je fazuľa nezdravá, no pritom vy, budete práve fazuľu predávať. Odkaz v takomto texte môže urobiť dojem na vyhľadávače. Tie totiž nevedia, či je daný článok pozitívny alebo negatívny. Ľudia to však rozlíšia. Prečítajú si o tom, ako im môže táto strukovina zničiť zdravie a cez text sa ešte navyše preklikajú na váš web. To v podstate môže pomôcť návštevnosti ako takej, no samotnému predaju, už asi len ťažko.